Twitter, doğrulama sisteminde önemli değişiklikler yapmaya hazırlanıyor. Nisan ayında mevcut doğrulama programını sonlandıracak olan Twitter, Organizasyonlar İçin Twitter Doğrulama hizmetini duyurdu. Bu hizmet, şirketlerin doğrulamalarını korumalarına ve belirli hesapları “bağlantılı” olarak işaretlemelerine olanak tanıyor. Ancak hizmet ucuz değil. Aylık 1.000 dolar ödemeye razı olan şirketlerin yanı sıra her bağlantılı hesap için aylık 50 dolar ödemek gerekiyor. Fiyat hızla yükselebilir.
Twitter, reklam için en çok harcama yapan 500 reklamverene ve takipçi sayısına göre ilk 10.000 organizasyona Twitter altın tik işareti için ücretsiz geçiş hakkı tanıyor. Bu karar, bazı şirketlerin doğrulanmış durumlarını ve onay işaretlerini korumak için ayda 1.000 dolar ödeme yapmaları gerekmeyeceği anlamına geliyor.
Doğrulanmış markalarla rekabet etmek zorunda kalan yeni şirketler veya onay işaretini almak için aylık 1.000 dolar ödemeyi göze alan markaların işleri zorlaşacak. Ancak Twitter’ın reklamverenlere ve çok sayıda takipçisi olan organizasyonlara bu paketi en azından bir kısmını ücretsiz olarak sunması, doğrulama ücretlerindeki artışın Twitter topluluğunu fazla etkilememesine yardımcı olabilir.
Bu karar ayrıca, taklitçiler ve diğer kötü niyetli aktörlerin sahte hesaplar oluşturma olasılığını artırıyor. Twitter, profil resmini, görünen adı veya @ kullanıcı adını değiştirenlerin, kurallara aykırı davranmadıklarından emin olmak için profilinizi inceleyene kadar geçici olarak onay işaretini kaybedecek şekilde bazı önlemler aldı.
Twitter altın tik işaretiyle doğrulanmış bir hesabı olan medya kuruluşları, orada çalışan gazetecileri veya muhabirleri onaylayarak, bir röportaj talebinden bulunan kişinin gerçekten orada çalıştığını kanıtlayabilir. Markalar, bağlantılı hesapları doğrulamak için de bunu kullanabilir. Twitter bunu şu anda Twitter Support ve Twitter Blue hesaplarıyla yapıyor.
Hizmeti bilgi kaynağı olarak kullanan insanlar, bilgilerin gerçekten doğrulanmış bir hesaptan geldiğini bilmek istiyor ve büyük oyuncuların çoğunun, yılda 12.000 dolar ödemek istemeseler bile onay işaretlerini kaybetmeyecekleri anlaşılıyor. Ancak bu durum, platformda kitle oluşturmak isteyen yeni şirketler için işleri zorlaştırabilir.