Spotify, Beyaz Gürültü Podcast’lerinde Değişiklikler Yapıyor
Spotify, beyaz gürültü podcast’lerine olan ilişkisini açıkça ortaya koymaya karar verdi. Bloomberg’in haberine göre, Spotify tarafından sağlanan reklamlardan dolayı şirketin yıllık kârında 38 milyon dolarlık bir kayıp olduğu için beyaz gürültü podcast’lerinden kurtulmak istiyor. Bu nedenle, 1 Ekim itibarıyla şirketin Elçi Reklamları programından çıkarılacaklar.
Elçi Reklamları programı, Spotify’ın podcast yapımcılarına kendi ürünlerinin reklamını yapmaları için ödeme yaptığı bir programdır. Bu sayede Spotify, içeriklerinin daha fazla dinleyiciye ulaşmasını hedeflemektedir. Ancak Bloomberg’in haberine göre, beyaz gürültü podcast’lerinde Elçi Reklamları pek etkili olmamaktadır. Çünkü bu tür podcast’leri dinleyenler, içeriğe diğer tür podcast’lerde olduğu kadar dikkat etmemektedir. Beyaz gürültü podcast’lerini tercih edenler, daha çok arka plan sesine ihtiyaç duymaktadır ve bu nedenle reklamların pek bir işe yaramadığı belirtilmektedir.
Spotify, beyaz gürültü podcast’lerinin önünü tamamen kesmemiş olsa da yapımcıların gelir elde etmelerini zorlaştıracak adımlar atmaktadır. Yapımcılar hala doğrudan destek, ücretli üyelikler ve otomatik reklamlar yoluyla para kazanabilirler. Ancak, Elçi Reklamları programından çıkarılmaları, önemli bir gelir kaynağının kesilmesine neden olmaktadır. Bununla birlikte, sadece kuşları veya gök gürültülü fırtınaları duymak isteyen dinleyiciler için bu değişikliğin olumlu olduğu söylenebilir.
Ayrıca, Spotify, Elçi Reklamları’na uygunluk eşiğini yükseltmiştir. Artık programda yer almak için podcast’lerin en az 60 gün boyunca 1000 tekil dinleyiciye sahip olmaları gerekmektedir.
Spotify, beyaz gürültü podcast’leriyle olan mücadelesini daha belirgin hale getirirken, podcast yapımcılarını memnun edecek başka adımlar da atmaktadır. Şirket, daha fazla podcast yayıncısını otomatik reklam programına katılmaya teşvik etmektedir. Spotify, bu reklamlardan elde edilen gelirin yarısını podcast operatörleriyle paylaşacağını ve önceki gösterimlere dayalı sabit ücret ödeme yaklaşımından vazgeçeceğini açıklamıştır.
Spotify ve Beyaz Gürültü Podcast’leri Arasındaki İlişki
Spotify, beyaz gürültü podcast’leriyle olan mücadelesini sürdürüyor. Bloomberg’in haberine göre, şirketin bu podcast’lerden kaynaklanan gelir kaybı nedeniyle onlardan kurtulmak istediği biliniyor. Beyaz gürültü podcast’lerinin yapımcıları, Spotify tarafından sağlanan Elçi Reklamları programıyla para kazanıyorlardı. Ancak bu programdan çıkarılarak gelir kaynakları azaltılmış oldu.
Elçi Reklamları programının beyaz gürültü podcast’lerinde pek etkili olmaması sebebiyle Spotify, daha fazla podcast yapımcısını otomatik reklam programına katılmaya teşvik ediyor. Bu sayede yapımcılar, yeni bir gelir kaynağı elde edebilirler. Spotify, otomatik reklamlardan elde edilen geliri podcast operatörleriyle paylaşacağını ve önceki gösterimlere dayalı sabit ücret ödeme yaklaşımından vazgeçeceğini belirtti.
Beyaz gürültü podcast’lerinin dinleyicileri içeriğe diğer podcast’lerde olduğu kadar dikkat kesilmediği için bu tür reklamların işe yaramadığı belirtilmektedir. Beyaz gürültü podcast’lerini tercih edenler, daha çok arka plan sesine ihtiyaç duymaktadır. Bu nedenle Spotify, reklam stratejisini gözden geçirerek beyaz gürültü podcast’lerinde daha etkili reklamlar sunmayı hedeflemektedir. Ancak şirket, bu podcast’lerin reklamlardan elde edilen geliri azalttığını belirtti.
Spotify, beyaz gürültü podcast’leriyle olan ilişkisini yeniden düzenlemesiyle birlikte podcast yapımcılarının memnuniyetini sağlamayı hedefliyor. Şirket, daha fazla podcast yayıncısının otomatik reklam programına katılmalarını teşvik ediyor. Bu program, yapımcıların gelir elde etmelerini sağlamak için önemli bir adımdır. Spotify, bu sayede yeni iş birlikleri kurarak daha geniş bir dinleyici kitlesine ulaşmayı planlıyor.