Akıllı Telefon Pazarı İlk Çeyrekte Yüzde 12 Düştü: Detaylar 2023 Yılı İçin
Akıllı telefon pazarındaki rekabet kızışarak devam ediyor. Apple, Samsung, Xiaomi, Oppo ve Vivo gibi birçok marka, pazar hakimiyeti için savaşıyor. Canalys’e göre, tüm bu firmaların hareketlerini ve satışlarını takip ederek hazırladığı ön rapora göre, akıllı telefon satışları yılın ilk çeyreğinde yüzde 12 düşüş yaşadı.
Elbette yılın her dönemi aynı olmadığından yüzde 10 civarındaki değişimler oldukça normaldir. Ancak giriş seviyesi telefonların bile ulaştığı performans seviyesi göz önüne alındığında, kullanıcıların giderek daha az cihaz değiştirme ihtiyacı duyduklarını söylemek mümkün. Bu da, birçok markanın yenilikçi ve yaratıcı fikirlerle tüketicilerin ilgisini çekme çabasını arttırmasını gerektiriyor.
Raporun en önemli kısmı ise liderliğin değişmesi oldu. Son çeyrekte iPhone 14 serisi ile zirvede yer alan Apple, bu kez de yerini Samsung’a kaptırdı. Bu değişikliğin sebebi ise Galaxy S23 serisinin tanıtılması ve iPhone 14’ün popülaritesini biraz kaybetmesi olarak yorumlanabilir. Ancak Samsung’un halihazırda toplam satışlarda küresel pazar lideri konumunda olması nedeniyle bu değişikliğin çok kritik olmadığını belirtmek gerekir.
Listede üçüncü sıraya baktığımızda %11 pazar payına sahip Xiaomi’yi görüyoruz. Ne yazık ki, şirket pazarda mücadele etmeye devam ediyor. Şirket sıralamadaki yerini korumayı başarsa da geçen yıla göre net %2 kayıp yaşamış görünüyor. Bu düşüşte enflasyon ve küresel ekonomik krizin de rolü var. Ancak Çinli üretici, fiyat politikaları nedeniyle hayranları tarafından sık sık eleştiriliyor ve eski fiyat-performans dengesini sunmamakla itham ediliyor.
Üçüncülük mücadelesi veren markaları inceledikten sonra sıra Oppo ve Vivo’ya geliyor. Bu markalar, dünya genelinde satış hacimleri konusunda rekabet ediyorlar. Şu anda Oppo %8,1 pazar payıyla dördüncü sırada, Vivo ise %7,4 pazar payıyla beşinci sırada yer alıyor.
Sonuç olarak Türkiye’deki akıllı telefon kullanıcıları, dünya genelindeki trendleri yakından takip ediyorlar ve her şeyden önce kaliteli, yaratıcı ve fiyat-performans dengesi iyi olan modellere ilgi gösteriyorlar. Bu yüzden de markaların, bu beklentilere uygun şekilde ürünler sunmaları gerekiyor.