NFT ilk günkü popülaritesini kaybetti  

2021’de NFT’lerin Popülerliği ve Non-fungible Token Nedir?

2014 yılında oluşturulan ilk Non-fungible token’den bu yana özellikle 2021’de NFT’lerin popülaritesinin artmasıyla birlikte daha geniş kitleler Non-fungible token hakkında bilgi sahibi olmaya başladı. Non-fungible token piyasasının 2021’de yıllık işlem hacmi 17,6 milyar $ olmuş ve önceki yıla göre %21.000 artmıştı.

Non-fungible token’ler, bir blok zinciri üzerinde var olan ve karakteristik meta verilerinden ve tanımlama kodlarından oluşan kriptografik varlıklardır. Bu nedenle her Non-fungible token benzersizdir ve bu durum değer kazandırır.

Bir Non-fungible token, eşdeğer bir NFT ile değiştirilemez veya takas edilemez. Buna karşılık, kripto para birimleri ve diğer değiştirilebilir tokenler birbiriyle takas edilebilir ve ticari işlemlerde kullanılabilir.

NFT Balonu Patlarken İşaretler

Yatırımcılar arasındaki spekülasyonların artmasına bağlı olarak dijital varlıkların fiyatı arttığında suni bir fiyat artışı oluşur. NFT’lerin değeri ilk yoğun tanıtımın ardından çok hızlı artarsa da tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinin azalması ile fiyatlarının düşmesi muhtemeldir.

Non-fungible token balonu olarak nitelendirebileceğimiz suni fiyat artışının bir sebebi, yeni yatırımcılar piyasaya girdiğinde yatırım ve fiyatlama konusunda gerekli bilgilere sahip olmamasına dayanır. Genellikle yatırımcılar, neye yatırım yaptıklarını kapsamlı bir şekilde anlamadıkları için fiyatları yükseltirler.

Non-fungible token balonuna örnek vermek gerekirse, Ocak 2022’de bir bilgisayar bilimleri öğrencisi, o zamanlar en büyük Non-fungible token pazarı olan OpenSea’ye 1.000 adet anlamsız özçekim (selfie) yüklemişti. Başlangıçta 3$ olarak listelenen her bir Non-fungible token’nin fiyatı 1.200$ (o sırada 0,4 ETH eşdeğeri) ile yükselerek genç girişimci 1 milyon $ kazanç sağlamıştı.

NFT Kategoriler Teknoloji Haberleri

Yorum yapın

tokat haberleri