DVD’lerin Çağdışı Olarak Görünmesine Rağmen, Netflix Gönderim İşlemini Sonlandırıyor
Ev eğlencesinin önemli bir parçası olan DVD’ler artık çağdışı görünüyor. Ancak Netflix, posta yoluyla DVD gönderen bir şirket olarak yola çıkmıştı. Şirket, bugün eğlence sektörünün en önemli şirketlerinden biri haline gelmesine yardımcı olan ilk faaliyet kolu olan DVD gönderim işlemlerini sonlandırıyor. Netflix, 29 Eylül itibarıyla DVD gönderimlerini sonlandıracağını açıkladı.
Netflix, bu tarihten sonra siparişleri DVD.com sitesi üzerinden almadan DVD gönderim işlemlerine son verecek. Netflix yöneticileri, DVD gönderim işlemlerinin sonlandırılması ile ilgili olarak şu açıklamada bulundular: “25 yıllık inanılmaz bir koşunun ardından, bu yılın sonlarında DVD.com’u kapatmaya karar verdik. Amacımız her zaman üyelerimiz için en iyi hizmeti sunmak olsa da, iş küçülmeye devam ettikçe bu giderek zorlaşıyor.”
Şirket, 2012 yılında DVD.com alan adını satın almıştı. Birkaç ay önce, posta yoluyla DVD gönderim işlemlerini Qwikster isimli yeni bir markaya taşıma planından vazgeçmişti.
Netflix, DVD.com üzerinden gönderilen DVD’lerle ilgili bazı bilgileri de paylaştı. 10 Mart 1998’de posta yoluyla gönderilen ilk DVD’nin Beter Böcek filminin bir kopyası olduğu belirtilirken, o günden bu yana gönderilen DVD sayısının 5.2 milyarı geçtiği açıklandı. En popüler film ise The Blind Side (Kör Nokta) oldu.
DVD’ler artık geride kalıyor gibi görünüyor. Ancak Netflix, yeni teknolojilerin keşfinde de öncü olmaya devam edeceğine şüphe yok.
Netflix, DVD gönderim işlemlerine son verirken, daha fazla dijital içerik üretmeye ve dünya genelinde daha fazla abone çekmeye odaklanacak. Bu karar, Netflix’in gelecekte daha da büyüyebileceğini gösteriyor.