Marshall Amplification; Jimi Hendrix, Slash ve Kurt Cobain gibi ünlü müzisyenlerin tercih ettiği efsanevi gitar amfileriyle tanınan, 60 yıllık bir şirkettir. İsveçli Zound Industries tarafından satın alındı. Anlaşmanın tam mali şartları açıklanmadı; ancak oluşan şirket özel mülkiyete sahip olan Marshall Group olacak. Marshall ailesinin yüzde 24’lük hisseye sahip en büyük paydaşı olacaklar.
Zound’un mevcut CEO’su ve artık Marshall Group’un CEO’su olan Jeremy de Maillard, The Verge ile yaptığı bir röportajda, anlaşmanın Marshall’ın mühendislik uzmanlığı kadar marka adını da satın almakla ilgili olduğunu dile getirdi. De Maillard, Zound ve Marshall’ı “birbirini tamamlayan işletmeler” olarak nitelendirerek, “Zound müzik dinlemek için ürünler üretirken, Marshall müzik yapmak veya çalmak için ürünler üretiyor.” dedi.
Anlaşmanın bir parçası olarak, Marshall Amplification’ın tüm markası ve iştirakleri; Natal Drums, Marshall Records ve Marshall Live Agency dahil; Zound’a geçecek. İngiltere’deki mevcut amfi üretim tesisi ve Vietnam’daki fabrikalarına da yüzde 100 bağlılıklarını koruyacaklar.
Uzun vadede, de Maillard, bu birleşmenin, ürün geliştirme süreçlerini hızlandırmasını, ürün yelpazelerine daha bütünsel bir yaklaşım sergilemesini ve iki farklı sektörde çalışmanın getirdiği imalat ve ürün geliştirme bilgisini paylaşmasını umduklarını belirtiyor.
Zound’un kulaklık ve Bluetooth hoparlörleri, yeni oluşan şirketin öncelikleri arasında yer almaya devam edecek. De Maillard, Zound’dan gelen hiçbir ürünün, Marshall Amps’teki akustik mühendisin onayını almadığını söylüyor. “Yaptığımız şeyin tam bir devamı, şimdi bir ve aynıyız.” diyor.
Zound, 2010’dan bu yana Marshall markasını lisansladığından beri, başarı elde etmiş bir başlangıç şirketidir. İkonik Marshall markası, şirketi haritaya yerleştiren faktördü. Ancak şimdi, Zound’un Marshall markalı hoparlör ve kulaklıklarının, Marshall’ın gitar amfilerini tanıtmaya yardımcı olabileceğini düşünen de Maillard, “Daha önce sadece müzisyenler ve gerçekten müziğe meraklı kişiler markadan haberdardı. Ancak bu işbirliği sayesinde, çok daha fazla insanla temas kurmayı başardık.” diyor.
Sonuç olarak, Marshall ve Zound’un birleşmesi, her iki şirketin de güçlerini birleştirerek müzik endüstrisinde daha büyük bir etki yaratma fırsatı sunuyor. Yeni Marshall Group’un gelecekte nasıl bir yol izleyeceğini henüz bilemesek de, bu işbirliği her iki şirketin de gelişimine ve başarısına katkıda bulunacak gibi görünüyor.