Sesli kitap platformu Audible, Amazon tarafından satın alındıktan sonra son yıllarda sesli kitap endüstrisinde giderek büyük bir pazar payına sahip oldu. Şimdi ise, kullanıcıların reklamlara maruz kalacakları bir deneme sürecini başlatıyor. Bu denemede, reklamlar para ödemeyen kullanıcıların dinleme deneyimlerinde yer alacak. Ancak, şirket reklamlar sayesinde daha fazla kitabı ücretsiz kullanıcılara açabileceği için bu adım önemli bir değişikliğin habercisi olabilir.
Audible, dinleyicilere reklamlı kitap sunarken aynı zamanda podcast’lerde ve orijinal içeriklerde reklamlar da sunuyor. Şirketten yapılan açıklamada, içerik sağlayıcıların durumdan haberdar edebildiği ve dileyenlerin reklam programının dışına çıkabileceğini belirtiyor. Buna ek olarak, dinleyicilerin 24 saat boyunca en fazla 8 reklam duyacağı vurgulanıyor.
Ancak, birçok kişi bu adımın, reklam destekli bir abonelik programının geleceğinin bir işareti olduğunu düşünüyor. Audible’ın, bu testin neden yapıldığı hakkında boş ve havalı bir açıklama yaptığına dikkat çekiliyor ve bu durum gelecekte abonelik ücretlerine bir artışa işaret edebilir.
Türkiye gibi gelişen ülkelerde, sesli kitap endüstrisi hızla büyümekte ve yaygınlaşmaktadır. Bu durumda, Audible’ın reklamlı kitap denemesi alanında birçok tartışmayı da beraberinde getirdi. Bu yeniliğin bir değişikliğin işareti olacağı veya sadece reklam getirisi sağlayıcı bir adım olduğu ise henüz bilinmiyor. Ancak, Audible’ın hızla büyümekte olan bir endüstride oyuncu olarak yeni ve farklı adımlar atması bekleniyor. Yapılanların ardından Audible’ın tutumu ise merak ediliyor.