AMD FSR 3 ve Starfield İş Birliği: Oyuncular Ne Beklemeli?

AMD’nin oyun bölümü şefi Frank Azor, Starfield oyununun yalnızca AMD’nin FSR (FidelityFX Super Resolution) teknolojisini desteklemesinin arkasında AMD’nin olmadığını dile getirmek istiyor gibi görünüyor. Ancak net bir şekilde bunu belirtmek mümkün değil. Bethesda’ya herhangi bir kısıtlama getirilmediği ve DLSS (Nvidia’nın Derin Öğrenme Süper Örnekleme Teknolojisi) eklemek istemeleri durumunda AMD’nin tam desteğinin olacağını belirtiyor. Peki, AMD FSR 3 nedir?

AMD, yeni FSR 3 teknolojisini tanıttı. Bu yeni versiyon, oyunların algılanan kare hızını büyük ölçüde artırabiliyor. Makine öğrenimini kullanarak mevcut kareler arasında yeni bir kare oluşturuyor. Bu, televizyonlarda kullanılan hareket düzeltme teknolojisine benzer bir ilerleme olarak düşünülebilir. Ayrıca, “Yerel Anti-Aliasing” adı verilen yeni bir mod da sunuluyor. Bu mod, oyun grafiklerini daha düşük bir çözünürlükten yükseltmek yerine FSR tekniklerini kullanarak düzeltiyor ve keskinleştiriyor.

Bethesda’nın FSR teknolojisini tercih etmesinin bir sebebi de Starfield oyununun AMD’nin yeni duyurduğu 7800 XT ve 7700 XT grafik kartları ile paketleniyor olması olabilir. Ayrıca, Frank Azor, bu durumun konsol etkisi olabileceğini belirtiyor. Starfield, bu yılın en büyük Xbox oyunlarından biri olacak ve FSR, Xbox Series X ve S’deki AMD çiplerinde de çalışıyor.

Nvidia, yeni DLSS 3.5 teknolojisini duyurdu. Ancak bu teknoloji yalnızca Nvidia’nın belirli yeni nesil GPU’ları ile uyumlu görünüyor. Frank Azor, Bethesda’nın DLSS eklemek istemesi durumunda AMD’nin tam desteğini alacaklarını belirtiyor. Henüz Bethesda DLSS hakkında herhangi bir açıklama yapmış değil.

Sonuç olarak, AMD’nin FSR teknolojisi Starfield oyununun kare hızını artırmak için etkili bir yol sunuyor. AMD FSR 3, oyun grafiklerini daha iyi bir çözünürlük ve keskinlikle sunmak için önemli yenilikler getiriyor. Bethesda’nın tercih sebepleri arasında konsol etkisi ve AMD’nin yeni grafik kartları bulunuyor. Nvidia ise DLSS 3.5 teknolojisiyle farklı bir yol izliyor ancak yalnızca belirli GPU’larla uyumlu görünüyor. Bethesda’nın DLSS hakkındaki planları ise henüz net değil.

Yorum yapın

tokat haberleri