Nvidia DLSS 3.5 teknolojisi, ışın izlemeyi baştan aşağı yeniden şekillendiriyor. Bu yeni nesil yapay zeka ve derin öğrenme teknikleriyle desteklenen DLSS 3.5, oyunculara daha etkileyici ve gerçekçi bir oyun deneyimi sunuyor. Işın izleme teknolojisi, görsel kaliteyi büyük ölçüde artırıyor ve oyun dünyasını daha da canlı hale getiriyor. Ayrıca DLSS 3.5, oyun performansını da iyileştirerek daha yüksek kare hızlarına ulaşmayı mümkün kılıyor. Nvidia DLSS 3.5 ile oyunlarınızı daha ayrıntılı ve göz alıcı bir şekilde deneyimleyebilirsiniz.
Nvidia DLSS 3.5 Teknolojisiyle Geliyor: Işın İzlemeye Yeni Bir Yaklaşım
Nvidia, sonbaharda kullanıma sunacağı DLSS 3.5 teknolojisi ile oyun dünyasına yepyeni bir yenilik getiriyor. Bu teknoloji, yapay zekâ destekli Ray Reconstruction (Işın Yeniden Yapılandırma) teknolojisiyle bir araya gelerek, ışın izleme deneyimini daha da ileri taşımayı hedefliyor.
DLSS 3 sürümünün sadece RTX 40 serisi GPU’larla sınırlı olmasına karşın, DLSS 3.5 RTX 20 serisine kadar tüm RTX serisi GPU’larında kullanılabilecek. Nvidia, DLSS 3.5 ile yalnızca belirli unsurlar için ışın izleme kullanan oyunlara değil, tam ışın izlemeyi sunan oyunlara odaklanıyor.
DLSS 3.5 desteğiyle birlikte birçok popüler oyunun da ana akışa dahil olması bekleniyor. Örneğin, Cyberpunk 2077, 26 Eylül’de çıkacak olan Phantom Liberty DLC’si ile DLSS 3.5 desteği alacak. Aynı şekilde Alan Wake 2, 27 Ekim’de piyasaya sürülecek ve DLSS 3.5 ile tam ışın izlemeyi destekleyecek. Portal with RTX ise bu sonbaharda DLSS 3.5 yükseltmesini alacak.
DLSS şu anda, ışın izlemeli bir sahnede her aydınlatma geçişinde eksik pikselleri doldurmak için elle ayarlanmış denoiser’lar kullanıyor. Ancak Nvidia, daha yüksek kaliteli pikseller oluşturduğunu iddia ettiği bir yapay zeka destekli ağ kullanarak bu yaklaşımı geliştirmeyi amaçlıyor.
DLSS 3.5, düzenli ışın izlemeli oyunlarda görüntü kalitesi ve performansta önemli bir iyileşme sağlamayı hedeflerken, yoğun ışın izlemeli oyunlar olan Cyberpunk 2077 ve Alan Wake 2 gibi başlıklarda da en iyi sonucu verecek.
DLSS 3.5, DLSS 3’e göre beş kat daha fazla veri üzerinde eğitildi ve desteklenen oyunlarda, DLSS 3’ün Frame Generation ayarına benzer şekilde ayrı bir seçenek olarak sunulacak.
Nvidia’nın son DLSS 3.5 sürümü, sadece oyunlarda değil, aynı zamanda yaratıcı uygulamalarda da kullanılabilecek. Chaos Vantage, D5 Render ve Nvidia Omniverse gibi 3D düzenleme uygulamalarında DLSS 3.5 kullanarak daha yüksek kaliteli ve doğru önizlemeler elde etmek mümkün olacak.
Geliştiricilerin tamamen ray izlemeli başlıklarda DLSS 3.5’ı uygulamaları biraz zaman alabilir. Ancak bu süreçte DLSS 3, Fortnite gibi büyük oyunlara ekleneceği biliniyor. Ayrıca RTX 40 serisine sahip olan kullanıcılar, bu sonbaharda Frame Generation’ı etkinleştirmek için DLSS 3 yükseltmesini alacaklar. Call of Duty: Modern Warfare 3 ise 10 Kasım’da piyasaya sürülecek ve DLSS 3 ve Reflex desteği sunacak.
Bu arada, AMD’nin de bu hafta Gamescom’da FidelityFX Super Resolution 3 (FSR 3) teknolojisini sunması bekleniyor. Bu teknoloji, AMD’nin en son yükseltme teknolojisi olup önümüzdeki ay Starfield ile birlikte kullanıma sunulması planlanıyor.
Sonuç olarak, Nvidia DLSS 3.5 teknolojisi, ışın izlemeye yeni bir yaklaşım getiriyor ve oyun deneyimini daha da geliştiriyor. Hem oyunlarda hem de yaratıcı uygulamalarda kullanılabilen bu teknoloji, kullanıcılara daha yüksek görüntü kalitesi ve performans sunarak memnuniyetlerini artırıyor.