Avrupa’daki Instagram ve Facebook kullanıcılarına Meta’nın tavsiye algoritmasından kaçış imkanı

Meta, geçtiğimiz salı günü yayınladığı blog yazısında, Avrupa’daki Instagram ve Facebook kullanıcılarına öneri algoritmalarından kaçınma seçeneği sunduğunu belirtti. Bu değişiklik, Avrupa Birliği’nin Dijital Hizmetler Yasası (DSA) ile uyumluluğu sağlamak amacıyla yapıldı.

Avrupalı kullanıcılar, Meta’nın öneri algoritmaları tarafından sıralanmış içerik olmadan Reels, Hikayeler ve Arama gibi özelliklere erişebilecekler. Örneğin, Facebook ve Instagram’da kullanıcılar, Hikayeleri ve Reels’ları sadece takip ettikleri kişilerden, en yeniden en eskiye doğru kronolojik sıralama ile görüntüleyebilecekler. Ayrıca, Arama sonuçlarını kişiselleştirilmiş olmaktan ziyade sadece girdikleri kelimelere dayalı olarak görüntüleyebilecekler.

Bu değişiklikler, TikTok’un Avrupa’da benzer bir düzenleme yapmasının ardından gerçekleşiyor. Meta’nın bu ay sonuna kadar DSA’ya uyum sağlaması gerekiyor.

Başkan Nick Clegg, bu değişikliklerin Meta’nın DSA ile uyum sağlamak amacıyla yaptığı bir dizi çalışmanın sadece bir parçası olduğunu belirtiyor. Şirket, 1.000’den fazla çalışanın yeni kurallara uyum sağlama üzerinde çalıştığını söylüyor. Reklam Kütüphanesi’ni genişletmek suretiyle reklamların daha şeffaf olmasını sağladı, öneri algoritmaları hakkında daha fazla detay paylaştı ve gençlere yönelik reklam hedefleme konusunda yeni sınırlamalar getirdi. Ayrıca, yasadışı içeriğin bildirilmesini kolaylaştırmak ve AB kullanıcılarına düzenleme kararları hakkında daha fazla bilgi sunmak için çalışıyorlar.

Instagram ve Facebook kullanıcıları, zaten algoritma önerisi olmadan kronolojik beslemeler kullanarak servislerin belirli bölümlerini görüntüleyebiliyorlar. Instagram, Mart 2022’de tamamen kronolojik bir besleme sunarken, Facebook birkaç ay sonra “Beslemeler” sekmesini duyurdu.

Sonuç olarak, Meta, Avrupa’daki Instagram ve Facebook kullanıcılarının öneri algoritmalarından kaçınma seçeneği sunarak, kullanıcı deneyimini geliştirmeye ve DSA ile uyumluluğu sağlamaya çalışıyor. Bu değişiklikler, şirketin reklam şeffaflığını artırmak, öneri algoritmaları üzerine daha fazla bilgi vermek ve yasadışı içerikle mücadele etmek gibi diğer çalışmaların da bir parçasıdır. Meta, Avrupa’da daha transparan bir sosyal medya deneyimi sunmak için sürekli olarak çalışmalarını sürdürüyor.

Yorum yapın

tokat haberleri