Rusya ve Ukrayna Arasındaki Gerilim Xiaomi’yi de Vurdu
Rusya ve Ukrayna arasındaki savaşın birinci yıl dönümü geride kalırken, hiçbir ilerleme kaydedilememesi iki ülkeyi de olumsuz etkiledi. Ukrayna neredeyse harabe halindeyken, Rusya dünyanın geri kalanından ve birçok küresel şirketten izolasyonla karşı karşıya kaldı. Ancak bu durum sadece ülkeleri değil, tarafsız ve çok uluslu şirketleri de etkiledi. Xiaomi de Ukrayna tarafından “Uluslararası Savaş Sponsoru” olmakla suçlanarak önemli kayıplar yaşadı.
Xiaomi, Rusya pazarında aktif bir şekilde faaliyet göstererek lider bir akıllı telefon markası konumundaydı. 2018’den beri geniş bir resmi yetkili perakende satış mağazası ağına sahip olarak Rusya’da çevrimiçi satışlara hükmediyordu. Ancak şirkete Karşı ciddi suçlamalar getirildi. Ukrayna Yolsuzluğu Önleme Ulusal Ajansı (NAZK), Xiaomi’nin “Uluslararası Savaş Sponsorları” listesine eklendiğini duyurdu.
Yetkililer, Xiaomi’nin Rusya’da aktif kalmaya devam ettiğini ve lider bir akıllı telefon markası olduğunu iddia ediyor. Xiaomi’nin Rusya’daki pazar payı 2022’de iki katına çıktı ve üçüncü çeyrek teslimatları bir önceki çeyreğe göre %39 arttı. Geçen yıl Xiaomi’nin Rusya’daki geliri ise 202 milyon dolara ulaştı. Şirketin Rusya’daki operasyonlarına yeniden başlaması bekleniyor ancak Ukrayna hükümeti Xiaomi’yi “bir terörist devletin askeri saldırganlığına sponsorluk yapmakla” suçluyor.
Ukrayna Ulusal Yolsuzlukla Mücadele Bürosu, Xiaomi’nin Rusya yan kuruluşunun önemli gelir üzerinden ödenen vergilerin Rus ordusunu desteklemek ve “Ukrayna’ya karşı savaşı finanse etmek” için kullanıldığını iddia ediyor. Şu an itibariyle, Ukrayna Ulusal Yolsuzlukla Mücadele Bürosu uluslararası savaş sponsorları listesine 21 şirketi dahil etti. Xiaomi’nin bu listeye dahil edilmesi küresel teknoloji endüstrisi üzerinde geniş kapsamlı etkiler yarattı.