Yüksek Lisans Tezine Konu Olacak, Halktan Pazarlama Taktikleri

Yüksek Lisans Tezine Konu Olacak, Halktan Pazarlama Taktikleri

Artık herkes iş kurmak, CEO olmak, çok büyük işler başarmak istiyor. En iyi üniversitelere gidelim, en iyi yüksek lisansları yapalım, en iyi şirketlerde en üst pozisyonlara yükselelim istiyoruz ve bunu yaparken de hep Bill Gates, Warren Buffet, Steve Jobs gibi dünyaca ünlü dahileri ve iş adamlarını örnek alıyoruz. Saydığımız isimler ve daha niceleri elbette boşuna o konumlara gelmediler ancak biraz dikkatli bakarsak etrafımızda da ders alınacak çok fazla küçük detay bulabilir, halktan pazarlama taktikleri öğrenebiliriz.

Ne gibi  küçük detaylardan mı bahsediyoruz? Pazarlamanın en eskisinden yani sokakta yapılan ticaretten bahsediyoruz. Esnaflardan, sokak satıcılarından öğrenebileceğimiz o kadar fazla şey var ki… Bunlar üzerine ayrı ayrı tez bile yazılabilir. Tez yazmak istemezseniz da mutlaka bir ders çıkarabilirsiniz. Bazı küçük esnaf ama dev pazarlamacı örnekleri verelim istedik.

Limon Sıkacağı Satıcısı

Pek çok insan limon sıkacağı satıcılarının ne kadar ikna edici olduğunu bilir. Özellikle toplu taşıma araçlarında, ürünlerinin faydasını göstererek ve asla susmadan insanları sürekli ürünlerinin faydasına odaklayarak tüm yolcuları kitlemeyi başarırlar. Genellikle 1 lira olan sıkacağı almasanız bile satıcının söylediklerinin büyük bir kısmını muhtemelen ezberlemişsinizdir.

Videodaki limon sıkacağı satıcısı bizlere ürün veya hizmetin pazarlanmasında faydanın işlevselliğini, fiyat-performans ilişkisini, samimiyet ve dürüstlüğün önemini madde madde öğretiyor aslında. Biraz daha profesyonel yaklaşarak bir tez konusu çıkarmak mümkün…

İnovatif Su Satıcısı

Teknolojiyi işime nasıl uyarlayabilirim, nasıl inovatif çözümler üretebilirim? Bunlar pazarlama öğrencilerine sınavda bile bir case olarak sunulup sorulabilecek sorular. Peki bir su satıcısı buna nasıl cevap vermiş sizce? Trafikte harita üzerinde konumunu gösterip (orta şeritte olduğunu da belirterek); su, simit ve şarj kablosu sattığını belirterek…

Basit düşünmek, inovatif olmak, hedef kitleyi tanımak, hedef kitlenin ihtiyacını bilmek… Bir kampanya yapmadan önce üşünülmesi gereken her şeyi düşünmüş olan bu su satıcısından da öğrenecek çok şeyimiz olduğu gibi, kendisi tez konusu olmaya son derece müsait.

Şakacı Pilavcı

Pilavzade isminde bir pilavcı kendisini diğer pilavcılardan farklı kılacak, esprili, akılda kalıcı bir pazarlama yöntemine başvurmuş.

Genelde restoranların diğer şubelerini duyurması son derece sıradan, alışıldık bir şeydir. Hem profesyonelliklerini sergilemek, güçlerini göstermek hem de diğer şubelerine de müşteri çekmek isterler.

Pilavzade ise dükkanın içerisine kocaman bir pankartta Roma, Jakarta, Seul, Londra gibi birbirinden uzakta ve alakasız pek çok şehrin de bulunduğu şehirler listesini asmış. Bu kadar yerde şubesi mi varmış diye düşündürürken daha küçük puntolarlar yazılmış “Bu Şehirlerde Şubemiz Yoktur” yazısını okuyabiliyorsunuz.

Bu pazarlama taktikleri sizlere çok basit gelebilir. Kaç insan gördü, kaç insan konuşuyor ki diye üşünebilirsiniz. Ancak önemli olan zaten bu kadar basit ve küçük düşünebilmek. Apple’ın şu anda dünyanın en çok satan teknoloji markalarından biri olmasının asıl sebebi basitlik ve sadelik. Bu konuları baz alarak harika tezler çıkarabilir veya kendi işiniz için müthiş fikirler bulabilirsiniz.

Daha Fazla Bilgi İçin: Benzer Konulardaki Diğer Yazılar

Yorum yapın

tokat haberleri